אם יש רשת חברתית אחת שבה אין גבול לדמיון, בוודאי שמדובר על אינסטגרם. המקום שבו תמונות הופכות להיות סיפורים אישיים. ועסקים מצליחים לשבור את הקרח על בסיס פיד צבעוני ומיוחד. גם אם אתם לא ממש מומחים בתחום העיצוב, עדיין יש לכם אפשרות ליצור עמוד אינסטגרם מיוחד במינו. כל מה שאתם צריכים לעשות, הוא לגלות איך יוצרים עמוד מושך ומעניין שיגדיל את מספר העוקבים שלכם. במדריך הקרוב ננסה לעזור לכם עם כמה טיפים מעולים לעיצוב הפיד שלכם.
איך הופכים אינסטגרם לעסקי?
נתחיל בדברים החשובים. אם אין לכם חשבון אינסטגרם, הורידו את האפליקציה והתקינו אותה על מכשירכם ופתחו פרופיל חדש. יש לכם כבר חשבון פעיל? מעולה! עוברים לשלב הבא – איך הופכים חשבון אינסטגרם פעיל לעסקי?נכנסים לחשבון שלכם באמצעות האפליקצייה, לוחצים על כפתור הפרופיל אותו תמצאו בחלק התחתון של המסך. לאחר מכן לחצו על כפתור עריכת הפרופיל (Edit Profile) אשר נמצא במרכז העמוד. לחיצה על הכפתור תוביל אתכם להשלמת התהליך.
הערה: בכל שלב תוכלו להחליט שאינכם מעוניינים בפרופיל עסקי ולהחזיר את החשבון שלכם מעסקי לפרטי.
הפיד שימשוך את הלקוחות שלכם באינסטגרם
לא כל אחד חייב להחזיק עמוד אינסטגרם עסקי. אבל אם בחרתם לפתוח עמוד עסקי אתם צריכים ללמוד את עקרונות העבודה. עסק שמחזיק פרופיל מושקע ומעוצב הוא עסק שמשדר מקצועיות. גם אם אתם לא עוסקים בתחומי אומנות או לייף סטייל. זה לא אומר שאתם לא יכולים ליצור עיצובים מרשימים שמעבירים מסרים בצורה ממוקדת מטרה. זו היא דרך מצוינת למשוך קהל לקוחות, גם בתחומים מאוד מקצועיים כמו עריכת דין. ככל ואתם עובדים בצורה אחידה ויוצרים פרופיל בשפה שמדברת ללקוחות שלכם. וכדי לעשות זאת, חשוב:
מה המתחרים שלכם עושים ב-Instagram?
קחו את הזמן ללמוד את המתחרים שלכם באינסטגרם. הבינו מהם ואיך הם יוצרים עמוד אינסטגרם. מה היא הסיבה שבגללה יש להם עוקבים? ומה מושך את העוקבים להמשיך לקרוא את התכנים שלהם? גם אם לא מדובר על עמודי אינסטגרם מושלמים, אתם עדיין תוכלו ללמוד המון על תחומי העניין של העוקבים. ומכאן לשפר גם את חוויית המשתמש בעמוד שתיצרו. רפלקציה על אחרים, תאפשר לכם לבחור את סוגי התכנים שאתם רוצים להעלות בעמוד שלכם. לקבוע מה היה המסר המרכזי של הפרופיל שלכם, ולהבין איך תביאו אותו לידי ביטוי בצורה אומנותית מושלמת.
נראות הפיד שלכם - גריד
הגריד הוא מונח המתאר את המראה של עמוד האינסטגרם שלכם. אלו הן השורות בהן מפורסמות התמונות, והן מחולקות לשלוש תמונות בכל שורה. למעשה, הגריד הוא הרושם הראשוני העוצמתי ביותר על העמוד שלכם, ולכן יש לו חשיבות עצומה. הדרך ליצירת עיצוב מושלם בעמוד, עובדת בהסתכלות על המבנה של הגריד (מבחינת שורות ועמודות). עמודים מוצלחים הם עמודים שבהם יש אחידות בגריד. הן מבחינת שימוש בצבעים ומיתוג. והן מבחינת חשיבה על תכנים. אתם כמובן לא צריכים לבחור בסגנון אחד ולהתחייב לו (זו היא לא חתונה קתולית). אלא לשנות מידי פעם את העיצוב של הגריד, בהתאם למסרים שתרצו להעביר ולעיצובים טרנדיים שמעניינים אתכם.
תכנון ביחד עם עיצוב נכון -פיד שמביא פניות
אחרי שאספתם מספיק רעיונות לעיצוב, הגיע הזמן לצאת לביצוע. ראשית לכל, על ידי יצירת תוכנית פרסום חודשית או שנתית. הרי אין לכם זמן להעלות כל יום פוסט חדש. ויש כלים שיעשו בשבילכם את העבודה באופן אוטומטי. אתם יכולים לקבוע את מועד הפרסום ורק להעלות את התכנים והטקסטים הנלווים. עכשיו, מומלץ לפנות לעזרתן של תוכנות עיצוב מקצועיות, או אפליקציות מיוחדות. אלו יעזרו לכם להעלות תכנים שמתאימים בדיוק לרשימת הרעיונות שלכם. העיצוב בכלים אלו הוא קל ואינסטינקטיבי. ובמקרים רבים גם מאפשר לכם ליצור קו עיצוב אחיד, שהולם את הגריד החלומי שלכם.